Mycket känslor!

Nu kommer jag skriva ett vänligt men bestämt inlägg,är det något jag avskyr så är det när en människa undanhåller något för en annan människa!
Det handlar i det stora om två personer som har en fin liten person gemensamt,och Person 1 är en person i min närhet och Person 2 är nån som INTE är i min närhet.Inga namn kommer skrivas,ej heller kön på dessa personer men tror nog det finns vissa som förstår ändå och på ett sätt hoppas jag Person 2 fortfarande läser min blogg och får något att tänka på (utan att Person 1 ska få skit för nåt!)!

En människa som utger sig för att vara en bra förälder och som sätter sina barn främst är en människa som ger sina barn det bästa och ser till att dom har "tillgång" till de personer i sin omgivning som månar om dessa barn.Barnen sätts i sociala sammanhang (dagis,skola,etc) för att utvecklas och lära sig samspelet i människans natur.

Person 1 har nu inte fått träffa sitt barn på 2 månader,får inte veta något om vad som händer.Person 2 "som är en sån bra förälder" struntar i att svara när Person 1 försöker ta kontakt för att få höra om sitt barn.
Nu har detta gått långt så det är inte bara mellan dessa personer det gäller,högre makter har dragits in.
ÄNDÅ struntar Person 2 i sitt barns välbefinnande att få ha BÅDA sina föräldrar i sitt liv.

Jag vädjar till Person 2 (ja du vet nog vem du är) att tänka efter riktigt ordentligt.Vi är många som vill ha kontakt med barnet som sitter i kläm,det verkar som att Person 2 tror att det bara är denne som har känslor och tror sig veta vad som är bäst för barnet?
Är det rätt att ta "lagen i egna händer"????Tror bestämt att det är OLAGLIGT att undanhålla ett barn för den andra föräldern om det inte finns något lagligt beslut??Eller har jag fel?
Person 2:Du ska veta att vi älskar och saknar detta barn jag skriver om,vi förstår inte riktigt vad som helt plötsligt gjorde att du beter dig så här?
Allt vi vill (och framför allt barnets andra förälder!!)  är att få träffa barnet,varför missunnar du oss det???

Jag hoppas du kommer till sans,snyter till dig och kommer fram till slutsatsen att det du nu håller på med har gått Waaaaay över styr,vet du ens själv vad du håller på med?
Jag vill så klart inte vara elak,men på min egen blogg får jag framföra mina egna åsikter och känslor,jag hoppas att det tillslut kommer vara superbra i alla förhållanden på alla sätt och vis och att detta bara varit något tillfälligt (för vem vet vad som kan tas ifrån en om man sätter sig på tvären mot lagen?Tänk efter!!)

Är väldigt tacksam om ni som förstår vilka jag menar fortsätter hålla det anonymt om ni skulle kommentera!

Och Person 2:Ring gärna om det är så,istället för att skicka ett argt sms eller så,jag pratar gärna!
Men ring Person 1 framförallt!!! 

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag har precis examinerats i rättslig introduktionskurs och jag kan säga att det är emot lagen att hålla ett barn ifrån den andra föräldern. Det slutar oftast med att den personen förlorar vårdnaden pga det.



2011-08-19 @ 14:18:02
Postat av: Jenny

Tack Anna,känns på nåt sätt bra att få höra det,riktigt tråkigt att det troligtvis kommer sluta så då ena föräldern inte verkar kunna beté sig :( Denne har slutat svara i telefon helt,varken klasskamrater eller andra får tag på denne.Ja,i värsta fall nu kanske denne mister vårdnaden om sin minsta,personen har tre barn till som iaf får träffa sin andra förälder.Blir bara ledsen och arg över situationen :(

2011-08-23 @ 12:10:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0