Hej o hå!

Tack för era kommentarer på förra inlägget tjejer :)

Lina:Ha ha,ja tänk om man kunde skratta ut en bebis,skulle vara heeelt ok (om man inte mitt upp i det hela hör bm säga att man måste kniiiiipa,annars spricker man ;D)

Emma:Med Freja så började första värken vid halv ett på natten,och hon är född 10:53 på förmiddagen.Hade inte haft nån förvarning alls förrän första värken då på natten.
Men oj,det gick fort för dig med båda,måste ha känts lite läskigt att det gick så fort?Eller kändes det heeeelt ok?

Cathy:Du har haft tur tidsmässigt med alla fyra du,kortare tid för varje gång :)

Johanna:Du har oxå haft tur tidsmässigt,inget utdraget där inte ;)

Ja,men då ställer jag in mig på att det går fortare denna gång då :P  (min mor berättade att hon låg ett dygn med alla oss tre barn,tur det inte går i arv ;D)

Så lustigt att dom inte riktigt tog mig på allvar inne på bb när jag ringde in den där natten,hade ju täta värkar som höll i sig,"ta två panodil o lägg dig" fick jag till svar,en timme senare va det ännu "värre",och när jag kom in tog dom aldrig in mig i förundersökningsrummet,utan satte ctg o tänkte väl att dom skulle skicka hem mig (*suck* för förstgångsföderskor ungefär..),men tji fick dom! ;)

Nu har vi tagit tag i hemmet här lite,fått upp lite grejer på vinden,rensat ur sovrummet och tryckt in en spjälsäng till :D
Så har jag rensat ur byrålådor så bebis fått en alldeles egen låda :)
Blir det en pöjk som tittar ut så blir det en jeeeeeklarns massa kläder jag ska lägga ut på tradera!
Och så har jag haft tvättstuga,så nu jäklar luktar man gott en vecka till ;)

Ikväll blir det "spa-kväll",enda sättet för mig att nå benen o raka bort pälsen är att tappa upp ett bad,kanske man kan få gubben sin att skrubba ryggen med ;D

Freja har det toppen hos mormor sin,äter,skiter o sover,får se vad hon tycker om nya möbleringen i sovrummet imorrn (kan säga att hon kommer nog kunna pilla på sitt syskon om hon ställer sig åt "rätt" håll i sin säng :D)

Nej,tappa upp ett bad! (badade 1 gång under hela förra graviditeten och det va på slutet det med..Varför ska man bestämt ha badkar i lägenheten när man inte utnyttjar det??)

Trevlig lördagskväll till er ♥


Kommentarer
Postat av: Emma (Lovis mamma)

Jag tyckte det gick lite för fort första gången, för alla hade ju sagt att det tar så lååång tid. Var bara öppen 2 cm när vi kom in. Det var nog lite panikartat och bm tyckte säkert att jag var helt hysterisk och inte tålde smärtan så hon ville ge mig eda OM jag hade öppnat mig en cm till, men när hon skulle kolla så var lillan redan på väg ut!



Så, jag antar att det var som för dig första gången, att dom mest tror att man är en hysterisk förstföderska även om det satt igång på riktigt! Andra gången lyssnar de nog mer :) Så spännande att det snart är dags!

2010-09-12 @ 21:59:44
Postat av: Lisa Käll

Exakt så som du skriver om din förlossning med Freja var det för mig med! Dom trodde väl inte att jag hade så ont...när jag bad om bedövning fick jag bara till svar att jag var tvungen att ligga och registrera kurvan i 20 min, sen kunde det bli tal om bedövning. 20 min senare var det bara att dra in till förlossningsrummet för "oj, du är ju helt öppen, nu hinner vi inte med någon bedövning". Det tog lång tid för mig att komma över deras bemötning under hela förlossningesförloppet! Lycka till med nästa!

2010-09-13 @ 12:38:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0