Jaha ja :)

På fm va jag o Frejsan till min bm,hon tog bara blodtrycket denna gång,och det låg heeelt ok :)
Så kollade hon livmodern och den va i höjd med naveln som den ska.Och så fick vi lyssna på bebis hjärtljud för första gången :)
Så frågade jag om vårt BF! 23 september är vi beräknade (ja det va ju nånstans mellan 17-31 sept :D)
Fick moderskapsintyget,så till skillnad från när jag väntade Freja (och på nåt sätt inte fick iväg det pappret i tid) så postade jag det till fk idag!Duktig kicka!

På em va vi till Frejas bm,vi vägde och mätte,och jag fick en chock!Freja har gått NER i vikt den senaste månaden,hela 20 g,men ändå.Men längden skjuter hon iväg på,hon har växt 3(!!!) cm på en månad,så nu är hon 76 cm (tyckte väl att 74-byxorna blivit korta i benen,ha ha).Hon ligger ett streck över "normal-kurvan",men då har hon lite att falla på ;)
Frejas bm nämnde oxå (liksom hab igår) lilla Isaac som bor här i sävja,han är 2 månader gammal och är född med downs,dom vill ha kontakt med andra ds-föräldrar,så hab och Frejas bm har nu frågat oss om dom får ge vårat telenummer,självklart!Kul! Dom tyckte det va så passande att båda familjerna bor så nära varann :)

Idag är det Negerbollens dag (ja,så har denna dag döpts till,har inte det minsta rasistiska anlag,och ska väl nämna att det är en grupp på facebook som kommit på detta,tycker bara att det är skoj,alla andra bakelser och så har ju sina dagar ju :P),så strax ska jag göra dessa "kalla dom vad du vill"-bollar så vi har nåt att avnjuta framför tv:n ikväll :)

Nu ska jag gå o handla kakao (för det hade vi minsann inte hemma!!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0