Massa roligt inbokat :)

Idag va jag o Freja till hab,hon impade som vanligt,fast vägrade visa att hon kunde leka tittut :D
Fått låna hem en kudde som hon ska träna stå på knä vid.
Så fick hon träffa två kompisar där,en kille som va 6 år och en Theodore som är 2 år,båda med ds :)

Tisdag är det dags för mig och besöka bm,ta blodprover,lyssna på hjärtljud och lite snack :)
Sen efter det ska jag och Freja iväg till Tina och se hennes mage innan hon ska föda ;)  (för hon får då INTE föda INNAN vi setts en gång till!!)

Onsdag ska denna familj iväg till en annan del av sävja och hälsa på lilla Isaac som föddes i mars,han har oxå ds (skulle hälsa på dom förra veckan men då hade Frejsan nåt konstigt märke på kinden som vi fick kolla upp först),kul att träffa en ds-bebis igen,Det är ju trots allt nästan 9 månader sen Freja va SÅ liten!Pratade med mamman idag,och Isaac har hål i hjärtat som dom inte tänker åtgärda förrän han blivit 6 månader,men det för att se om hjärtat kan åtgärda hålet själv.

Ja,sen va det inte så mycket mer inbokat (än så länge),men man kommer alltid på nåt (fick för mig det va denna helg vi skulle på min kusins bröllop,men det är ju nästa helg ju :D )

Och nu kanske det börjar se ljust ut på "hård-i-magen"-fronten för Freja,gav henne vindruvor i fredags och hon va INTE hård i magen på lördagsmorgonen :D Så fick hon vindruvor igår,och idag va hon inte heller hård i magen,yeeeeeey ;)
Så kombinationen vindruvor + spring i gåstolen är nog det som funkar för henne,har inte behövt ge henne Resulax sen i fredags,superskönt!
Vill prova kiwi,men bm tyckte jag skulle vänta ett tag till.

Jaha ja,någon vaknade nu,inte alldeles för lycklig,ska ta och ge damen lite mat nu!

Kommentarer
Postat av: Maria

Hej!



Saga har oxå haft mycket problem med hård mage. Inte helt ovanligt om man har DS tydligen...:(

Innan, när Saga var mindre, gav vi henne Kiwi/Päron på burk! Fungerade bra!



Nu får hon Lactolos de få tillfälle magen strular. Har blivit mycket bättre sen hon blev mer aktiv och rörlig.



Kram till er!

Maria

2010-06-14 @ 20:50:43
URL: http://www.varsaga.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0