TACK alla rara!

Ni är då för söta :)
Och grattis till dig med då Magda ;)

Det har varit en lite skakig färd fram tills nu,just den där stunden när vi plussade,en massa tankar som for runt i skallen,sen blev det inskrivning hos bm,hon erbjöd kub-test som vi tackade ja till,så va vi på det i slutet av februari men då va jag för tidigt gången,v 10+ 3,så fick en ul-bild och en ny tid,så lämnade ett nytt blodprov,och ställde in siktet på 2 veckor framåt.

Veckan efter det ringde min bm och sa att hon pratat med läkaren och han tyckte jag skulle överväga fostervattenprov eftersom vi har Freja (vilket betyder 1 % större risk för downs på kommande barn än va det va när vi väntade Freja),så jag fick ett par dagars betänketid tror jag,men ringde upp henne dagen efter och sa att vi ville göra fvp!
Så vi fick tid mitten på mars hos en läkare som skulle informera oss om provet,så va vi dit,inget knussel så han skrev remiss och sa att en kallelse skulle dimpa ned i brevinkastet efter nån vecka..
Blev lite fundersam när det inte kom något,så ringde till avd där vi skulle göra fvp,fick prata med en jättesnäll bm och jag förklarade att jag veckan efter (ja,detta va på fredagen) skulle gå in i v 15,så det kändes lite stressigt att inte kallelsen kommit.
Hon bad att få ringa upp,och det gjorde hon efter nån timme knappt och sa att på onsdagen (31/3) hade vi fått tid!

Så kom onsdagen,jag kände mig konstigt nog inte ett dugg nervös,ändå skulle jag få en lång jäkla nål instucken i magen,men känslan jag gick på va rätt,kan säga att det sved till pyttepytteliiiite när hon stack in nålen,sen kändes det inget mer!När dom tar blodprov i armen,det gör dunderont jämfört med detta :D
Så efter detta skulle man typ inte anstränga sig ett dugg i ett par dagar (risk för missfall) så Freja följde med sin mormor hem och stannade där tills på långfredagen,kan lova att det kändes som att få upp denna underbara varelse på magen igen när hon kom hem,fy vad jag hade längtat efter henne!
Så fortsatte vi trampa runt här hemma,om läkaren som gjort fvp ringde så va det dåliga nyheter,och om vi fick brev hem så va det bra nyheter..
Först i fredags eftermiddag damp det efterlängtade brevet ner,"Analysen visar ett normalt antal av dessa kromosomer"!
Ääääääääntligen kan vi få njuta av denna graviditet,vi har haft många tankar över hur det skulle blivit om det varit något tok!!Och ääääntligen kan jag sluta dra in magen,går ju fasiken inte längre!!

Stort tack till de människor jag kunnat prata med under denna hemska period,har varit måååånga tårar,oro,funderingar,och stress,men nu ska jag bara vara....tjock :D
Och puss till min mamma ♥

Vi ska på rul på onsdag,men tror jag ska omboka,dom brukar vilja göra ul ett par veckor senare när man är kraftig,får ringa och fråga dom imorrn!
Men nu är jag glad iaf,fick höra ännu en nyhet idag som gjort mig väldigt glad och nu håller jag tummarna att jag kan börja rensa förrådet snart!!!!

Pust,nu fick ni en lååång berättelse att läsa :D
Nu ska jag sova,god natt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0