Söndagen

Jag gick helt ensam på alla gator till jobbet igår morse (kl 6:15),och kunde inte låta bli att knäppa lite kort på vägen,så mysigt med solen som va på väg upp!!!(bilderna är klickbara!)









 (denna and ville vara anonym)

Badgänget ovetandes om vad som skulle hända deras vän inom några sekunder

En olycka skedde precis efter denna bild!

En bil kom vid övergångsstället,körde på o svängde in på sjukhusområdet.Efter sig vid övergångsstället låg det kvar en ensam pojk-and,alldeles stilla...
Jag,en tjej från akuten och en cyklist frös till.."är den död"?
Jag kom fram först på plats,fågeln tog sina sista andetag,nacken va bruten för huvudet låg bakvikt på ryggen men så föll huvudet i backen när den tagit sitt sista andetag...
"Va det någon som såg vad det va för bil o va det va för regnummer?" frågar en äldre man som kliver ur sin bil.
"Nej",svarar vi alla tre tjejer skamset,"det va en mörkblå bil som åkte in på sjukhusområdet".
Mannen plockar upp fågeln,lägger den på gräsmattan brevid vägen och säger : "Sånt här ska polisanmälas",tjejen från akuten säger:"jag vet inte om föraren ens såg fågeln,den gasade på,bromsade aldrig".
Alla lämnar  "hit-´n-run"-platsen och fortsätter gå mot jobbet med tunga steg.
Så klart jag hade tårar i ögonen,vilken hormonell gravid blödig kvinna hade inte fått det?

Jag o akuten-tjejen spanade lite över stora parkeringen när vi gick förbi,men såg inte den bilen som åsamkat denna ands död.


Tragisk morgon,men det kanske va bäst för just denna and?Den kanske ville detta?Bli ihjälkörd bara för att Kajsa ville vara med stygga Berra istället för vackra Kalle?Ett självmord?Man kan aldrig riktigt veta...

Kommentarer
Postat av: Emelie

uj va tragiskt... hoppas föraren åker fast...

2009-03-23 @ 19:19:29
Postat av: Lina

Åhh men fy!

Jag hade gråtit mig fördärvad och jag är inte hormonstinn :-(

2009-03-23 @ 20:32:02
URL: http://www.gammalfjortis.se
Postat av: Linda

Haha jenny dina folosoferingar över huruvidare anden var självmnordsbenägen fick mig nästan att kissa på mig av skratt :D You made my day! <3

2009-03-23 @ 21:53:37
URL: http://chocolad.blogg.se/
Postat av: Emelie

Du är rolig du! ;)

2009-03-24 @ 08:28:11
URL: http://mobergo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0