Hej hopp!

Jaha,vad har vi haft för oss sen sist då?
Freja va till tandläkaren förra onsdagen,några kindtänder som inte kommit fram än och tänderna som sitter brevid framtänderna i nederkäken kommer visst inte allt för tandläkaren tyckte det såg ut som hörntänderna (barn med ds har generellt mindre käkar).

På fredagen åkte vi ut till min mor,men först va vi iväg till en annan ort så jag kunde köpa en gunghäst,spisskydd och en Nalle Puh-bil som jag tingat tidigare i vekcn,och tjejerna tycker gunghästen är jättekul! (och nalle puh bilen som låter så mycket ;P)

På lördagen va vi till Bakluckan i Norrskedika (bakluckeförsäljning),men det spööööööregnade så efter att ha rännt runt en liten stund hade jag två dyngsura barn i vagnen för dom lutade sig ut genom regnskyddet,ha ha,så då åkte vi därifrån.
Iväg på 20-årskalas hos min fd svägerska,fiiiina Linda,fick väldigt god fika,Tyra hittade en ny kompis (en vuxen alltså).
Åkte därifrån vid 17:30,Freja somnade i bilen och sov till 8 dagen efter!!!!
Iaf,på lördagskvällen kom min vän Mija förbi med två kassar kläder till Freja,jag är så glad och tacksam att ha henne som vän (ja nu syftar jag inte på att Freja får kläder av henne :P),hon fick mig att spela ett nytt spel på mobilen,jättekul med Wordfeud!

På söndagen träffade vi min faster en superdupersnabbis och tjejerna fick en varsin bad-poncho,sen åkte vi hem till min bror och hans familj så tjejerna fick leka och så blev vi bjudna på både mat o fika :)

I måndags när jag va på bvc med Tyra kom en av barnmorskorna in och berättade att en ung tjej blivit mamma till en liten pojke med ds och att hon undrade om jag skulle kunna tänka mig att träffa henne.Självklart!
Det blev lite som en chock  för henne och hennes kille för dom upptäckte ingenting på förlossningen och bb,utan först på efterkontrollen 5 dagar senare märkte dom att det va något och tog tester.

Jag VET viken känslig fas hon är i just nu,jag hade lite svårt till en början att träffa andra ds-föräldrar men med suverän kontakt med habiliteringen och stort nätverk på internet så blev allt jättebra!
Man tror det ska vara jäääääättejobbigt med ett barn som har en utvecklingsstörning men Frejsan är ju värdens goaste och är inga problem alls :) ♥
Ska boka in en dag snart med denna tjej och ska ta med mig Freja då :)

Nej,nu ska jag ägna mig åt lite hushållssysslor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0