Funderingar angående stundande förlossning

Det börjar ju närma sig,går in i v 39 imorrn (38+1),och har börjat fundera mycket på kommande händelseförlopp.
Med Freja gick allt så rackarns lugnt till,värkarna började,slemmisen gick,jag duschade,vi åkte in,jag öppnade mig i snabb takt,provade olika smärtstillande (akupunktur,lustgas,värmekuddar,bäckenbottenbedövning),dom tog hål på hinnorna och *vips* hade jag en dotter på mitt bröst.

Hur blir det denna gång?När går vattnet?Kommer det gå eller tar dom det på bb igen?Har hört att det låter ett *knäpp* från magen,men tycker det knäpper hela tiden ju.
Det sägs att det går fortare med tvåan,kommer jag hinna in? :P
Kommer det göra mer eller mindre ont denna gång?Vet att jag ännu en gång kommer få uppleva en (nästan) ohanterlig smärta,men med guidning av proffsiga barnmorskor ska jag klara det denna gång med.
Och VEM ÄR DET DÄR INNE?Pojke,flicka?Kommer den vara välskapt?Kommer den vara fullt frisk?
Lite extra funderingar då vi har Freja som är väldigt speciell och givetvis betyder ovärderligt mycket för oss ♥

Kommer allt starta på morgonen,dagen,kvällen eller som med Freja,på natten?
När? Tänk om allt börjar när jag är med Freja på stan,tar jag med mig henne till bb och lämnar över till den som kommer dit först?

Kommer vi få åka hem samma dag,eller blir vi kvar en dag?Två?En vecka?


Äh,såklart allt blir till det bästa,men tankarna kommer följa mig fram tills jag fått svar på alla :)

Ni som fått barn nummer två,hur upplevde ni allt?Gick det fortare?En helt annorlunda upplevelse?
Fungerade nåt smärtstillande som inte funkade första gången? (jag och lustgasen,hua..)

Nej,NU blir det duschen!

Kommentarer
Postat av: Lina

Jag måste säga att barn nr 2 var en mycket "lättare" förlossning än nr 1. Var nog mycket för att man visste mer vad man skulle få vara med om. Med nr 1 var lustgasen hemsk men med nr 2 var den underbar :) Så varje förlossning är nog unik i sig, men jag tror det känns lättare när man redan gjort det en gång förut.

Hoppas allt går kalasbra, det tror jag iaf ;) skulle inte förvåna mig om du skrattar ut det lilla miraklet :) hahahahahaha (såg en på förlossningskliniken som skrattade så mycket under förlossningen att bebisen kom ut i en skratt attack!!! Snacka om drömförlossning!)



Kram kram

2010-09-10 @ 11:10:39
URL: http://mommyrocks.blogg.se/
Postat av: Emma, mamma till Lovis med ds

Jag vet inte hur din första var, men jag hade en snabb första förlossning på 4 timmar och en ännu snabbare andra förlossning! Största skillnaden för mig är nog att första liksom smög sig på och andra började pang! med en riktigt ordentlig värk. Och andra gången fick vi kasta oss i bilen och ta med storasyster som sen blev hämtad av faster på sjukhuset.



Lycka till! :)

2010-09-10 @ 18:15:58
Postat av: Cathy

Min 2:a förlossning va den BÄSTA!! Tog 14 timmar första förlossningen, den andra tog 7 timmar från första värken!!

Just den förlossningen vill jag uppleva igen:-) UNDERBAR!! Det är STOR skillnad första å andra gången!!

2010-09-10 @ 20:12:31
URL: http://fourkids.blogg.se/
Postat av: Johanna

Min andra förlossning var lättare än 1:a och JA det gick fortare... Ossian tog 8-9 h sammanlagt från att vattnet gick, Signe tog 4 h från första värk... vattnet gick på BB.

Lycka till & KRAM från Johanna

2010-09-11 @ 08:06:50
URL: http://karleksallen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0