Nuuu sååå :)

Igår bytte vi ut lite möbler här hemma,supernice!
Fick en fin hörnsoffa av min mors kompis,så ÄNTLIGEN blev vi av med en 3-sits,en 2-sits bäddsoffa och en stor fåtölj (alla i olika färg såklart,varför matcha liksom ;D),så kastade vi tvbänken som stått i köket sen vi flyttade hit (den är så vanlig så ingen ville ha den :D),och så köptes det en hörntvbänk så nu kommer vi äntligen använda vardagsrummet som det SKA användas (har haft tvn i sovrummet :D).

Mina tjejer då?
Freja är lite kinkig nu för tiden,hon har skurit ner på maten men ligger över normalkurva på bvc och blir lätt gnällig,slår eller river gärna lillasyster när hon tror att ingen ser.
Nu har två tänder till kommit fram,så alla fyra "framtänder" uppe finns och de två små söta nere,bild kommer här nedan!
Va till vc med henne förra veckan då hon haft rosslig andning tillofrån i 3 månaders tid nu,läkaren hittade inget avvikande men sa att han skulle skriva remiss till en barnläkare.Han påminde då om att downsbarn normalt har trängre luftvägar så att det så lätt blir såhär.
Aja,skulle ju vara trevligt om hon slapp slemma igen i halsen varje gång hon anstränger sig eller gråter.

Tyra tutar på,hon ökar stadigt i vikt (vägde lite över 5200 g i början på veckan :D) äter som en häst,spyr som en..ja,hon kräks fortfarande mycket men kompenserar det med mer mat.
Stadig som en tennsoldat i kroppen,och har börjat ge en massa försvarsleenden (lika sen som syster sin med det).
En förkylning har bosatt sig i Tyra,så nu har hon kommit på nåt nytt hon kan hata;näsdroppar och näsfridan :D Aja,bara hon får käka mat efter så slutar tårarna rinna.
Igår va lilltjejen extrem,Freja åkte iväg vid 17,efter det fram till midnatt va Tyra vaken,och skulle baaaaara äta heeeela tiden!Vet inte om hon kände av att syrran försvann eller vad det nu var,när hon vaknade inatt vid 3:30 höll jag själv på att dö,ville bara sova,men Tyra nöjde sig med en näsrensning så somnade hon om.Sen vaknade hon för en ny rensning och frulle vid 06.Nu ligger hon o sussar så sött :)

Och så vill jag säga att min mamma är GULD värd,vilken tur jag haft som får ha henne som mamma ;) ♥

Hmm,har för mig jag skulle skriva om annat,men har glömt bort...
Bjuder på ett par bilder istället :)


Huvudet i fotändan,vår lilla Pippi Långstrump :)


Vill gärna daska till lillasyster,fast nu fastnade hon ju på bild in action :) Syskonkärlek! ;D


Min gullunge!! ♥

'
Man skymtar de två nya tänderna brevid de två framtänderna,min lillfisa är sååå glad :)

Idag ska vi ta och pyssla här hemma,jag o sambon (och längta ihjäl oss tills Frejsan kommit hem).
Jag ska ta och baka bullar tror jag bestämt!

Ha en trevlig dag allesammans!

Kommentarer
Postat av: Magda

Vad roligt att få läsa dina inlägg o se bilderna på sötisarna! Duktigt att hinna med o blogga! Kan säga att det är mycket spya här också. Och förkylningar med. Kram!

2010-11-04 @ 07:40:35
Postat av: JoHo

Såna SÖTNOSAR! Och gillar verkligen fotot på båda med "Freja in action" handen viftandes :p

2010-11-05 @ 19:57:57
URL: http://www.snartvuxen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0