Funderar och funderar....

Har varit emot svininfluensavaccinet från första början.
Men nu fick jag mig en tankeställare när jag såg att en vän skrivit till en annan vän som inte tänkt ta sprutan (som fick barn för 3 månader sen): " Strunta inte i vaccineringen, febern gick över snabbt och det är ju bara en föraning om hur sjuk man skulle bli om man fick influensan. Tänk om du smittar dina knoddar..".
Så har inte jag tänkt förr!Måste ju tänka på Freja ju! Så nu funderar jag starkt på om jag trots allt ska ta den där jäkla sprutan ändå.

Ni som har barn hemma,har ni tagit den/ska ni ta den?


Kommentarer
Postat av: Lakritsfia

Förstår vad du menar!! Men samtidigt, om du tar sprutan och liten blir smittad, men du slipper... Hur skulle man må då?? Fast då skulle du vara stark att ta hand om henne. Svårt det där. Nu tror jag och de ssk jag pratat med, att vi haft svininfluensan. Visst var det jobbigt, kunde inte lyfta huvudet på 2 dgr MEN så illa är det inte att ha sjukdomen. Novali klarade sig som tur är!



Sen är det ju bäst för kroppen att gå igenom sjukdomen istället för vaccinet. Men visst är det svårt... Tänk om vi inte hade influensan och man blir smittad... suckar djupt Vad göra???



oj vad långt det blev... :-D

2009-10-31 @ 22:31:47
URL: http://fiaeleonora.blogg.se/
Postat av: mamma/mormor

Jag har också funderat jättemycket MEN eftersom jag har lungsjukdomen så känns det som jag inte har nåt val... med sån rutten lungkapacitet så måste jag väl vara rädd om det som är kvar.

Tar ju vaccin för att slippa lunginflammation utan att fundera över det, har fungerat suveränt!

Om 3 veckor ska jag ta knorrspruta 2 sen ska det vara ok!

kram

2009-10-31 @ 23:06:52
Postat av: nettan

hej tjejen....hörde av en vän till mig som har en liten nykläckt att dom starkt rekomenderar att ta vaccinet när man har småpluttar hemma.



själv så vet ja inte ännu hur ja ska göra men ja kommer ju få chans att ta d via jobbet så man gör väl d kanske...lite rikabelt smittomässigt me när man jobbar på dagis.....



kram

2009-11-01 @ 09:20:45
Postat av: mamma/mormor

Hej igen! Har pratat med en "välunderrättad källa" och OM man blir dålig av sprutan så är det INTE nåt som kan smitta. Däremot så är det väl nåt att tänka på att blir man så dålig av sprutan så hur sjuk kommer man då inte att kunna ha blivit om man får knorrsjuka och inte är vaccinerad.

Hade detta hänt när ni varit små så hade jag vaccinerat mig utan tvekan!!!!

så ge dig iväg bara och ta med sambon!

kram

2009-11-01 @ 11:35:01
Postat av: Elin "svägerskan"

Får du din spruta genom jobbet eller är du i en risk grupp ???



För jag tänkte jag har inte hört nåt från jobbet..

2009-11-01 @ 13:22:51
URL: http://winter81.blogg.se/
Postat av: Maria

Hej!

Vi har valt att vaccinera vår stora kille, 4 år. Vi kommer oxå att vaccinera oss när det blir vår tur.

Eftersom Saga är för liten känner jag att om vi vaccinerar oss minskar risken att hon drabbas.

Men det är inte lätt...

Isac fick ingen reaktion alls på vaccinet, annars brukar han få feber av de "vanliga". Bara att hoppas att man slipper någon biverkning.



Gäller att göra det som känns bäst för en själv:)

Maria

2009-11-01 @ 21:41:48
URL: http://www.varsaga.bloggagratis.se
Postat av: Faster Pia

Jag tycker att ni ska ta sprutan Jenny! Har sett ett fall på svininfluensan förra veckan och det vart inte bra:( Kram Pia

2009-11-01 @ 23:46:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0