Smal?Smidig?Energisk?Glad?

Ja,inte är det mig själv jag "ordar" om där inte :(
Just nu känns det ap-tungt,orkar ingenting och känner mig grinig heeela tiden,ska jag gå så här 2 veckor till så blir jag väldigt ledsen.
Kommer knappt ur sängen (den enda gången jag förbannar en låg säng,ikeas malm),går på toa vaaarje timma,orkar inte ens busa med Frejsan längre,skulle kunna gråta för minsta lilla ....

Samtidigt som jag vill föda NU så börjar jag nog bli lite nervös inför förlossningen..Eller mycket kanske.Är ju fortfarande inte frisk (inte nån av oss i familjen,har hostat i en månads tid nu ju!!),så hur kommer jag orka föda ett barn?Ska jag krysta,få hostattack och spotta slembollar?
Näe,blir trött bara av att tänka på allt det där.

Igår va sambon och dottern iväg till farmor på middag,jag skulle ta mig en välbehövlig vilostund..sa jag....Gjorde jag det?Mjaaa,låg en stund på soffan och "Traderade"(har gjort EN MASSA FYND till både Freja och bebis!!),men slutade med att jag "passade på" att diska,dammsuga,skura badrum,plocka och dona..Hade kanske i baktanke att starta allt,men det sket sig ju eftersom bebis ligger kvar i magen :(

Idag har jag o Freja varit på första Kommunikationsgruppen på Hab,har träffat en massa andra barn ed bl.a Down´s,vilka sötnosar!!!Freja skaffade sig en kompis,Kerstin heter hon och är 1 år,fast hon hade inte downs,utan nåt jag inte kommer ihåg vad det heter nu.
Så vi blev uppdelade i två grupper,en för de äldre barnen (typ från 2 år och uppåt) och en för dom yngre.
Så nästa måndag börjar grupperna,ska bli otroligt kul :)
Det jobbiga är att jag fick kliva upp 6:50 imorse för att hinna duscha innan Freja vaknade,men fick iaf väcka henne strax efter 7:30 då hon sussade alldeles för sött (uppstigning för hennes del är ju runt 8:30-9),önskar dom kunde lägga det på e.m :P
Vi sa att vi får se om vi ses nästa vecka :D

Nej,nu blir det natti natti här,ventilationen i lgh har varit avstängd några dar,så är helt slut dygnet runt (och nej,jag orkar faktiskt inte gå ut och gå längre,bäckenet och ryggen har sagt upp sig,funkar inte alls :(..... )

God natt!

Kommentarer
Postat av: Faster Pia

Låter jobbigt det där hördu!!

Men,men snart kommer lillen och då kommer du att må bättre ska du se:)) Kram från Pia

2010-09-21 @ 01:01:46
Postat av: jenny berg

Naaaa...stackars dig..... hoppas o håller tummarna på att bebis vill ut NU!!! Styrke kramar!!

2010-09-21 @ 08:34:07
Postat av: JoHo

Åh, det verkar jobbigt nu... jag håller tummarna att mini kommer UT snart!! Förlossningen kommer gå bra även om du inte är frisk, jag tror att kroppen "fokuserar om"! Heja!!

2010-09-21 @ 15:23:20
URL: http://www.snartvuxen.blogspot.com
Postat av: Anne

Grattis Freja med familj. Hoppas ni bara mår jättebra.

Kram från Tant Anne

2010-09-22 @ 06:49:49
URL: http://astas.wordpress.com
Postat av: Lina

Grattis igen gumman! Nu slipper du magen och får njuta av ett nytt liv!

Massa kramar

2010-09-22 @ 17:27:11
URL: http://www.gammalfjortis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0