Gamla tider,gammalt folk :P

Har suttit o snackat på facebook med en man jag känt sen jag va bebis.Kul att hitta på folk så där :)
Han jobbar på ambulansen i östhammar och har gjort det sedan urminnes tider.
Han frågade om jag inte va inne på ambulanssvängen,och nu kommer det minnet tillbaka...Det är ju drömjobbet,men då måste jag för det första ta körkort,både b och c,och sen plugga ambulanssjukvårdarutbildningen.Det finns inte riktigt ekonomi för det just nu :(
Men han tyckte jag skulle komma och åka med honom nån dag,och det ska jag definitivt göra!Tyvärr är det inte lika mycket fart där ute på landet som här inne i stan..Men jag har måååånga kollegor som gått över till ambulansen,så plats här i stan finns det ju allt för en hospitering eller två (kan ju faktiskt åka med på min "fritid" nu,får ju inkomst ändå,he he),fast lite dumt nu i influensatider,får ta det när toppen lagt sig).

Innan jag fyllt 38 ska jag ha uppfyllt min dröm!(ja,måste få lite "spelrum",sambon har ju fått för sig att plugga i 6 år,så då måste jag ge mitt eget intresse lite väntetid helt enkelt).

Tack J för att du återuppväckt min dröm,hade helt glömt bort den,har trampat för mycket på min avdelning med "skygglappar",och så nu när jag fått barn blev det helt bortglömt.

Nej,nu smyger polisen omkring här utanför och väntar på att fjortisfesten i lokalen utanför ska spåra ur,tyggt att veta att dom finns där ute,nu ska det strax sussas!



Kommentarer
Postat av: Cathy "Fia"

Du ska INTE ge upp din dröm!! Min dröm är att bli barnmorska....men jag får nog bara drömma:-( ska man plugga så måste man ju ha stöd hemifrån...



Kramar! å en PUSS till Freja!

2009-11-14 @ 12:54:09
URL: http://goastefamiljen.blogg.se/
Postat av: Anna

Det är aldrig försent att förverkliga sina drömmar! Jag tycker verkligen du ska satsa på ambulansen. har för mig att du pratade om det när vi jobbade ihop för typ 100 år sen:-)) Kram

2009-11-14 @ 15:11:45
URL: http://www.blomman-livet.blogspot.com
Postat av: Faster Pia

Vad ska Robin plugga till då Läkare eller Advokat??? 6 år? Ja Jenny du ska absolut uppfylla dina drömmar. Ambulansen är ju ett roligt jobb,men jag tycker att du ska bli Sjuksköterska först! Ha en bra lördagkväll önskar Pia

2009-11-14 @ 18:33:39
Postat av: Jenny J

Anna:Nej det är sant det! :)



Pia:Nej,han har fått för sig att han ska plugga till civilingenjör på molekylär nivå :S

Nja,det är ju det att jag inte är så sugen på att plugga till syrra...Vi får se,jag kanske ångrat mig om ett par år.

2009-11-14 @ 19:16:12
URL: http://thegirlwho.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0