Du!Ja,du,se hit!

Tänkte ta upp det här med svininfluensan o vaccin o så.
Jag va emot det till en början."Jag blir aldrig sjuk,jag är härdad genom mitt arbete,bla bla bla.."
Tills jag började tänka!Våran lilla Freja är ju i en riskgrupp då hon har downs,men eftersom hon nu bara är 4.5 månad,så får hon inte vaccineras.
Hur egoistiskt har jag tänkt egentligen?SÅ KLART jag ska vaccinera mig,för HENNES skull!Med det resonemanget fick jag sambon att vaccinera sig med (han va väldigt emot det till en början han med).

Sen måste vi tänka på alla andra som inte heller kan vaccinera sig,dom som ligger i alla riskgrupper,dom som kan dö av att jag kanske smittar dom med en svininfluensa/vanlig influensa jag inte ens märker av att jag har (jo,det kan vara så tyvärr).

Så jag tycker ALLA ska vaccinera sig som FÅR och KAN,vad gör lite ont i armen o kanske lite feber ett par dar jämfört med att någon dör pga ett egoistiskt tänkande?
Så är du inte allergisk mot nått ämne i sprutan eller inte har ett riktigt bra resonemang/skäl till varför du inte tänker ta sprutan..TA SPRUTAN!Värdesätt andras liv lika mycket som ditt eget!


Love and peace ♥

Kommentarer
Postat av: Cathy "Fia"

BRA skrivet, Jenny!! Håller fullständigt med dig!! Nu vet vi oxå att Elliott ska vaccinera sig..sen har vi gjort det HELA familjen!

Undrar en sak...barn UNDER 6 månader...kan de inte få smittan? eller vad??



Kramar!

2009-11-12 @ 19:45:09
URL: http://goastefamiljen.blogg.se/
Postat av: Lotta

Klart man ska vaccinera sig, speciellt om man träffar små barn! Och de små söta vaccineras inte då vaccinet ska ha sämre effekt på barn under 6 månader.

2009-11-12 @ 19:53:16
URL: http://systerc.blogspot.com
Postat av: Maria

Hej hej!

Vi har vaccinerat Sagas storebror. Jag och Jimmy har fått tid nästa vecka för vaccination!

Fick höra idag att man i Skåna kommer börja kalla barn mellan 6 mån -3 år i vecka 49. Då kommer vi vaccinera Saga.

Enligt Sagas överläkare på hab tillhör hon inte en riskgrupp bara för att hon har ds. Har du hört något annat???? Intresant detta...

Ha en skön kväll.

Kram Maria

2009-11-12 @ 20:48:01
URL: http://varsaga.bloggagratis.se
Postat av: Lollo o

Hej hej! Jag håller helt med dej! Fick själv vaccin idag. Hoppas att Charlie kan få när han blir 6 mån också.

Postat av: Maria

Hej igen!

Diskuterade detta med infektionskänslighet med vår läkare på hab. Ca 50 % av barnen med ds är extra infektionskänsliga. Jag tycker att Saga var väldigt mcyket förkyld förra året... Men det räknas först som infektionskänslighet om de har "typ" 10 öroninflammationer och några lugninflammationer... och det har min lilltjej tack o lov inte haft.

Så i Skåne tillhör man inte någon riskgrupp bara för att man har ds. Saga tillhör inte ens riskgruppen trots att hon är hjärtopererad, dock friskförklarad nu:)



Ha en mysig helg med ert charmtroll. Hon är såååå söt!

Kram Maria

2009-11-13 @ 16:24:52
URL: http://varsaga.bloggagratis.se
Postat av: Anna

ja! Du vet att jag håller med! Man förlorar ingenting på att vaccinera sig.

2009-11-14 @ 15:15:26
URL: http://www.blomman-livet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0