Jag e...

..lite bitter och less på mitt arbete åter igen...*suck*
Är less på:
1.Att torka blodiga avföringar (på dementa patienter som kladdar,det luktar urk!!!)
2.Etyliker som kommer in,griniga och nerpissade,dom luktar urk!!
3.Dementa patienter som är argsinta och hånfulla
4.Patienter som ringer på larmet..ringer återigen..och 3 minuter efter det...osv..
5.Patienter som kissar överallt..Inte så kul att kliva runt o pölar.
6.Intoxer som det "är sååå synd om" Dom har själva beslutat att utföra denna idioti (försöka ta livet av sig genom att knapra en massa piller) ,så då ska dom behandlas därefter,(det är väl inte meningen att vi personal ska framställa oss som änglar här på avdelningen så att dessa intoxer trivs här och vill komma tillbaka??)
7.Dessa dementa som sliter bort nålar,sladdar,katetrar,och annat nödvändigt.

Låter jag bitter?

Borde nog ha ett maskin-jobb istället.
Ibland orkar man helt enkelt inte ha på sig sitt "Happy-face"


Kommentarer
Postat av: Tina

Stackare låter inte kul, men kanju trösta dej med att de där med dementa får jag stå ut med oxå.. Katalin på fredag?? Är Eva Eastwood då=)

2008-09-30 @ 09:55:47
URL: http://totinona.blogg.se/
Postat av: mamma

Du får tänka att det är under en begränsad period, du har ju ditt nya jobb att se fram emot!

kram

2008-09-30 @ 10:22:16
Postat av: Tina

stackare.. men går säkert i repris=)

2008-09-30 @ 17:43:20
URL: http://totinona.blogg.se/
Postat av: Anna

Låter kanonskoj du...:-))Låter som mitt jobb ungefär...finns roligare så att säga

2008-09-30 @ 23:23:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0