Fint avslut på denna vecka.

Precis innan jag skulle gå hem,så dog en patient.Ingen jag haft hand om,men jag hjälpte till.
Mötte upp anhöriga (som bara visste att patienten blivit lite sämre),gav dom beskedet att patienten somnat in.
Dom såg inte ens chockade ut.Inga tårar,inga frågor om hur det gick till eller någonting!!
Patienten var en jättego människa,och så fort jag visat in dom till den avlidne började tårarna spruta!
Men jag grät inte över att denne dött (jo,givetvis är det alltid ledsamt,men brukar ej gråta),jag blev lite arg-ledsen över att man inte fått nån reaktion från den avlidnes anhöriga!
Så då blev jag fort omhändertagen,3 st sköterskor kom fram direkt och tyckte vi skulle gå ut i friska luften,men jag redde mig ändå.
 
Det är så rart av mina fina arbetskamrater att bry sig,dessa 3 är liksom inga man har nån "sån" kontakt med direkt,så nu är jag jätteglad :)
Proffsig personal man arbetar med!!

Det som gjorde mig superduperglad är att   nu släpper biljetter till en extraspelning i slutet på oktober,så det betyder att jag kan åka och se dom!!
(torsdagen som dom spelar på har jag studiedag,så det hade inte funkat att jag ska hitta till stockholm själv)
Men nu blir extraspelningen dagen före,på onsdagen,så imorrn blir det biljett köpt,och jag ska dit med mina goa töser som jag svikit alldeles för många gånger i år,så nu jäklar!

:)   :)   :)   :)   :)   :)   :)   :)   :)   :)   :)   :)   :)   :)   :)   :)   :)   :)   :)   :)   :)   :)   :)   :)   :)   :)   :)   :)   :)   :)   :)   :)   :)   :)   :)   :)   :)   :)   :)   :)   :)   :)

Kommentarer
Postat av: mamma

Hej!

Bilen fungerar igen!!! Ska åka med Jimmie och köpa bil till honom imorgon men vi kanske kan handla på tisdag!!! Beror på hur du jobbar? Jag skulle kunna jobba fm för då är jag istan strax efter halv 3.

Jättekram!!!

2008-08-24 @ 18:15:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0