Ultraljud

Idag stundade det ett rutinultraljud,kände mig otroligt nervös då jag inte känner mig ett dugg gravid (okej,är öm i bröna och känner mig svimnfärdig när jag står upp för länge),vågade först inte titta på skärmen när hon började (ja,jag vet att jag va gravid i v 15 då jag såg att filur fanns där inne men man vet ju aldrig vad som hänt där efter),men så fick jag se ett pickande hjärta,en liten filur/filura som vaknade till och blev arg (!!) när sköterskan tröck och bökade utanpå magen,började gråta av lättnad när jag fick se det lilla livet :)
Allt såg jättebra ut,fick jättefina bilder (som jag ska lägga ut här,men sambon måste hjälpa mig att scanna in på datorn,jag är värdelös på denna scanner..),så jag är idag 18+0,alltså går vi in i v 19 imorrn :) Så 17 september är vi beräknade :)

Och ja,jag frågade om hon kunde se filurs kön,men eftersom den höll sig ihopkurad och med fötterna i kors över heligheten så lät hon det förbli osagt,och tur det för innerst innen ville jag ändå inte veta :D

Frejas faster Sofie lekte med Freja medans det ultraljudades,och det gick jättebra,Freja skötte sig :)

Så va det med det :)

Kommentarer
Postat av: Magda

va roligt! Jag va på ul igår och blev beräknad till 18 sep! tycker också att det är lite läskigt med ul. men samtidigt blir det mer verkligt. fick veta att det e en liten kille i magen :-)



förresten, fick höra världens roligast uttryck för tvåbarnsmor idag, bipara!!

2010-04-23 @ 17:46:42
Postat av: Mija

Klart att det lilla underverket kommer ut till världen den 18/9, en toppen dag ;0

2010-04-26 @ 13:54:45
Postat av: linda

iiih spännande med en liten filur till

grattis grattis

och vad stor hon e lilltjejen eran

bara jag som har fått en liten mini bebis :P

mvh linda

2010-04-26 @ 19:24:29
URL: http://frupetterssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0