Vecka 20

Nu är bebisen ungefär 16,5 cm lång från hjässa till rumpa och lägger stadigt på sig i vikt. Det vaxliknande fettlager som kallas fosterfett, eller vernix caseosa, börjar täcka huden för att skydda den mot den långa tiden i fostervattnet. Det underlättar också förlossningen. Bebisen sväljer mer denna vecka, vilket är bra träning för matsmältningssystemet. Det fostervatten som tas in av din bebis spjälkas till vatten (som absorberas) och restprodukt som hamnar i tjocktarmen, där det så småningom bildar barnbeck.




Jenny:  Nu har vi kommit halvvägs,undrar om kommande 20 veckor kommer gå lika fort?
Magen växer,kissnödigheten håller i sig,hungerkänslan finns typ hela tiden,aktiviteter i magen finns nästan hela tiden då jag sätter eller lägger mig ner.Är så nyfiken på hur rörelserna kommer kännas när den lille/lilla har blivit lite större.
Men humöret tror jag har försvunnit?Ska fråga sambon,he he :D
Känner av töjningarna i ligamenten så fort jag rör på mig,men det släpper på alvedon (men tar inte alvedon så ofta,typ 1 g varannan dag,hatar att ta tabletter!!)

Har en manlig kollega som häromdan frågade om han fick känna på magen,och det fick han.Han stod o kände ett tag,sen sa han:det blir en flicka. Mja,det återstår att se om ca 20 veckor :)

Kommentarer
Postat av: Cathy & Putte

Halloj!!

Jaa, man får hoppas att dina veckor går fort....här känns det som dom står stilla, skulle kunna klappa till alla som påpekar att nu är det inte långt kvar:-/ Jooooo då..en månad kan vara LÅÅÅÅÅÅNG!!!

2009-02-28 @ 21:39:39
Postat av: Lotta

Hmm, vi ska på husvisning vid 12 och sen till min lillebror så jag vet inte om jag hinner. =( typiskt, det hade varit så jädra mysigt!!

2009-02-28 @ 22:20:51
URL: http://systerc.blogspot.com
Postat av: Lotta

Absolut, en annan dag! Det är ett hus i Gamla Gottsunda. Det är en väldigt tråkig tomt, det faller på det, men vi är lite nyfikna ändå.

2009-03-01 @ 09:52:12
URL: http://systerc.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0