Fredagens görningar och funderingar.

Jobbat idag,jag och en sköterska blev mer eller mindre instängda på ett rum med en patient hela dagen,det visade sig efter några dygn på vår avd att patienten hade vinterkräksjukan och denne va så pass dålig så den behövde uppsikt hela tiden...Så man har mer eller mindre suttit inne på ett rum heeeeela dagen.
Skönt att få gå hem.
Och där kommer dagens funderingar in; de senaste dagarna har jag när jag varit på väg hem från jobbet stött på tjejer i åldrarna 16-23 (ca) som typ inte har en endra tråd på benen (jo,supertunna strumpisar)!
Och deras minimala kjolar kan man knappast kalla för kjolar.En gick med kortkort,brunbrända ben UTAN strumpbyxor!!Visst,snyggt!(Om det hade varit sommar..)Tänk om den bruden hade halkat på nån isfläck?Då hade hon inte varit så jäkla snygg om benen längre.Tacka vet jag varma jeans,så man slipper frysa om arlse o ben.Ja,pullan me för den delen!
Knäppisar!!Värme går före snygghet vintertid,det är bara att inse det,unga flickor!!
Tänk på er hud på benen,OM ni får köldskador på era ben,kan ni ALDRIG gå barbenta mer,någonsin!Spar er bara hud till sommaren!
Ja,där fick jag in en släng av "dagens omtanke" med :D

Nu är det strax dags att krama karl o kudde,imorrn blir det fika på gränby med Fru Englund o dotter :)

Ha en bra helg gott folk  ♥


Kommentarer
Postat av: Emelie

jag håller med dig, byxa på! iaf utomhus ;)

2009-02-21 @ 09:37:46
Postat av: Emelie

Jo, det är allt för många som verkar tro det är 20+ och inte 10- ute!



Men du.. slavsta! Helt rätt! Så heter det!

2009-02-21 @ 09:54:07
URL: http://mobergo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0